به نام او
که همه هستی از اوست
کارگاه ها و دوره های آموزشی تخصصی
مدیریت بازاریابی و فروش
در صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری
راهکارهای علمی و عملی در
فروش توزیع پخش خرید و فروش
با نگرش بازار و فرهنگ ایران
مدرس
علی خـویه
برخی از سرفصل ها
بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری چیست..........................................................................................
هدف از بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ........................................................................................
انتظار از بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ........................................................................................
8 نکته مهم در تهیه، خرید یا صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری و محل اداری...........................................................
برخی از مفاهیم مهم بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .....................................................................
مدیریت تقاضا در بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ..........................................................................
بازار صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ............................................................................................................
روشهای خرید و تهیه صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری در ایران .....................................................................................
جعبه ابزار یا آمیخته بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .......................................................................
ابعاد گوناگون بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ...............................................................................
50 نکته مهم صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری و...................................................................
فرآیند مدیریت بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .............................................................................
جستجو و انتخاب بازارهای هدف..........................................................................................
اندازهگیری و پیش بینی تقاضا ...........................................................................................
تقسیمبندی بازار در و صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ...................................................................................
هدف گیری در بازار صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ...............................................................................
جایگاه یابی در بازار صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ................................................................................
تعیین استراتژیهای بازاریابی..................................................................................................
تحقیقات و صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری و تحقیقات بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .........................................................
فرایند تحقیقات بازاریابی در بازار صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری و ..............................................................
فرایند 6 مرحله ای بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری و...................................................................
رفتار خریداران و مصرف کنندگان صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .......................................................
عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده و صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .........................................................
عوامل فردی تاثیرگذار بر خریداران صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .......................................................
عوامل روانشناختی تاثیرگذار بر خریداران و صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .............................................
10 نکته مهم در خرید وتهیه صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری برای مدیران شرکت ها وموسسات..............
انواع رفتارهای مصرف کنندگان در بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ..........................................................
ب) نحوه فعالیت بنگاههای مشاور مواد کشاورزی غذایی و خوراکی متناسب با شرایط خریداران...............................
فرایند تصمیم گیری خرید صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .....................................................................
53 نکته مهم در صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ..............................................................
قیمت و قیمت گذاری صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ...........................................................................
رویکردهای عمومی قیمتگذاری در صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .....................................................
اشتباهات بزرگ در قیمت گذاری صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .........................................................
استراتژیهای تعدیل و مدیریت قیمتها .............................................................................
5 نکته مهم بازاریابی مواد کشاورزی غذایی و خوراکیو .........................................
تبلیغات و ارتباطات بازاریابی در بازاریابی خرید و فروش صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ........................................
مراحل تدوین سیستم ارتباطی بازاریابی(تصمیمات اصلی در ارتباط بازاریابی)..................
تاکتیک ها و تکنیک های تبلیغات در صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری
تکنیک آیدا در بازاریابی، خرید و فروش و صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ..........................................
پنج تکنیک مهم در فروش و بازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ............................................
تاکتیک و استراتژی جودویی در فروش صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ها........................................
تکنیک بازاریابی و فروش ویروسی در صنعت صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ...............................................
بازاریابی تلفنی مواد کشاورزی غذایی و خوراکی ..............................................................................
خطاها و دامهای خرید و فروش صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری .......................................................
مهندسی ارزش در بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی و دامداری ...........................................
برخی از نکات و تکنیک های فروش صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری و ..............................................
نمونه قراردادهای خرید، فروش وبازاریابی صنایع و محصولات کشاورزی و دامداری ...................................
مدرس دوره
مهندس علی خویه
09122991608www.khooyeh.com
در کارگاه های کارگروهی همراه با کار عملی و اجرا در محل
مدرس دانشگاه و سخنران
مولف و مترجم 6 عنوان کتاب تخصصی
مولف کتاب پرفروش تاکتیک ها و تکنیک های بازاریابی و تبلیغات
تهیه و ارایه 4 نرم افزار و دی وی دی آموزشی
عضو انجمن های ملی و بین المللی
با 10 سال تجربه اجرایی
مهمان وکارشناس اقتصادی برنامه های صدا وسیما
ارایه بیش از 120000 نفر ساعت آموزش به سازمانها ارگانها شرکت های معتبر ملی و بین المللی
نمونه هایی از کارگاه های آموزشی
در کارگاه های کارگروهی همراه با کار عملی و اجراهای خلاقانه
مدرس دانشگاه و سخنران
مولف و مترجم 6 عنوان کتاب تخصصی
مولف و مترجم کتاب های پر فروش تکنیک ها و تاکتیک های تبلیغات بازاریابی و مهندسی ذهن
تهیه و ارایه 4 نرم افزار و دی وی دی آموزشی
با بیش از یک دهه تجربه اجرایی
مهمان وکارشناس اقتصادی برنامه های صدا وسیما
افتخار همکاری با برندها معتبر ملی و بین المللی
ارایه بیش از 120000 نفر ساعت آموزش به سازمانها ارگانها شرکت های معتبر ملی و بین المللی
عضو انجمن های ملی و بین المللی تخصصی
نمونه هایی از سمینارها دوره ها و کارگاه های آموزشی اجرایی و کاربردی
دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای
نام: علی نام خانوادگی: خویه
o مشاور، محقق، مولف و مجری برنامه ها و پروژه های بازاریابی، ارتباطات، فروش و تبلیغات
o سخنران و مدرس دانشگاه
o مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما
o مولف و مترجم بیش از 7 عنوان کتاب در زمینه ارتباطات، بازاریابی، تجارت و تبلیغات
o تدوین کننده سبک ها و مکتب های تبلیغات برای اولین بار در تبلیغات و بازاریابی
o شرکت در سمینارهای مختلف بازاریابی، فروش و تبلیغات
o مدرس دوره های مختلف مدیریت، خلاقیت، تریز، بازاریابی ، فروش، تبلیغات، روانشناسی، ارتباطات و ....
o ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره آموزشی کاربردی کارگاهی و اجرایی به برندها و سازمانهای ملی و بین المللی
o عضو هیات تحریریه نشریات اقتصادی، تبلیغاتی و بازاریابی مانند مهندسی تبلیغات، دانش تبلیغات، مدیریت بازاریابی و تبلیغات و ....
o بیش از 10 سال تجربه اجرایی در زمینه های بازاریابی فروش تبلیغات مدیریت تحقیق و توسعه
o تالیف و ترجمه و چاپ بیش از ده ها عنوان مقاله در مورد ارتباطات، بازاریابی، فروش و تبلیغات
o انجام وظیفه در سمت های مدیر بازرگانی، مدیر فروش، مدیر بازاریابی، مدیر تبلیغات، خلاقیت و تحقیق و توسعه در شرکت های مختلف
o افتخار همکاری با برندهای معتبر و بزرگ ملی و بین المللی
o مبدع و مخترع شیوه های نوین و خلاقانه بازاریابی و تبلیغات و فروش
o ثبت دو اختراع
o تولید و اجرای نرم افزار آموزشی و اجرایی راز تجارت، مهندسی فروش، بازاریابی خلاق، مهندسی خلاقیت
o مشاور بازاریابی و تبلیغات شرکت های معتبر ایرانی و خارجی
o فعالیت بیش از 15 سال در تمامی زمینه های تخصصی فروش بازاریابی و تبلیغات
o عضو وب سایت انجمن تحقیقات بازار اروپا ESOMAR
o عضو 1to1media
o عضو WARC, DSEI
o همکار افتخاری انجمن بازاریابی و انجمن تحقیقات بازار ایران
o عضو انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی ایران
o مجری و مدیر تحقیق و توسعه مجله تبلیغات انجمن صنفی تبلیغاتی ایران و...
o تولید کننده و مجری نرم افزارهای آموزشی در حوزه بازاریابی فروش ارتباطات تبلیغات خلاقیت
دوره مدیریت بازاریابی و فروش حرفه ای
o دوره آموزش جامع کاربردی مدیریت فروش و فروش حرفه ای
سطوح آموزش | عمومی | ساعت | اصلی | ساعت | جمع کل (ساعت) | |||
مقدماتی | مبانی سازمان و مدیریت | 2 | مبانی ارتباطات انسانی و سازمانی | 2 | 20 | |||
مبانی رفتار سازمانی و منابع انسانی | 2 | مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات | 2 | |||||
مبانی روانشناسی و جامعه شناسی | 2 | مبانی بازرگانی و بازاریابی | 2 | |||||
مبانی اقتصاد و بازار | 2 | مبانی رهبری و مربی گری | 2 | |||||
مبانی مالی و حسابداری | 2 | مبانی حقوق بازرگانی | 2 | |||||
متوسطه | اصول بازاریابی | 8 | بازاریابی و فروش تلفنی | 4 | 60 | |||
اصول فروش | 8 | مدیریت هوش هیجانی در محیط کار | 4 | |||||
اصول خرده فروشی | 4 | مدیریت زمان | 4 | |||||
اصول عمده فروشی | 4 | خدمات پس از فروش | 8 | |||||
پخش و لجستیک | 4 | مشتری نوازی و مشتری یاری | 4 | |||||
محیط فروش | 4 | روانشناسی ارتباط با مشتری | 4 | |||||
پیشرفته | تحلیل رفتار مصرف کننده | 4 | اصول و فنون مذاکرات فروش | 8 | 48 | |||
تحلیل رفتار فروش رقبا | 4 | زبان بدن و مهارتهای دفاع کلامی | 4 | |||||
بازاریابی و فروش بین المللی | 4 | فروش مشاوره ای | 4 | |||||
فروش مصرفی و فروش صنعتی | 8 | روشهای نوین فروش | 4 | |||||
سازمان فروش | 4 | فروش خلاق | 4 | |||||
عالی | مباحث فروش حرفه ای در رشته تخصصی: | 40 | ||||||
· صنعتی · خدماتی · کشاورزی · صنایع غذایی · صنایع بهداشتی | · آرایشی · شوینده ها · داروها · مواد بیولوژیک · نانو | · خودرو · نفت و گاز · پتروشیمی · پوشاک | · صنایع دستی · لوازم خانگی · مبلمان · نشر | |||||
مباحث فروش حرفه ای از بین دروس و سرفصلهای سطوح متوسط و پیشرفته انتخاب گردیده و در این سطح بصورت حرفه ای و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر رشته تخصصی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. طرح های کاروزی و کارآموزی در این سطح اجرا خواهد گردید. | ||||||||
جمع کل (ساعت) | 168 | |||||||
| عمومی | ساعت | اصلی | ساعت | جمع کل (ساعت) | |||||
مقدماتی | مبانی سازمان و مدیریت | 2 | مبانی ارتباطات انسانی و سازمانی | 2 | 20 | |||||
مبانی رفتار سازمانی و منابع انسانی | 2 | مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات | 2 | |||||||
مبانی روانشناسی و جامعه شناسی | 2 | مبانی بازرگانی و بازاریابی | 2 | |||||||
مبانی اقتصاد و بازار | 2 | مبانی رهبری و مربی گری | 2 | |||||||
مبانی مالی و حسابداری | 2 | مبانی حقوق بازرگانی | 2 | |||||||
متوسطه | روش تحقیق و تحقیقات بازار | 8 | ابزارها و تکنیکهای فروش | 8 | 56 | |||||
تحلیل بازار و انتخاب بازارهای هدف | 4 | مدیریت ارتباط با مشتریان | 4 | |||||||
تجزیه و تحلیل رقبا و استراتژیهای بازاریابی رقابتی | 4 | سیاستهای فروش | 4 | |||||||
تجزیه و تحلیل و مدیریت رفتار مشتریان | 4 | برنامه ریزی فروش | 4 | |||||||
|
| مدیریت منابع انسانی در فروش | 4 | |||||||
|
| اصول کار تیمی و مدیریت تیم فروش | 4 | |||||||
|
| طبقه بندی مشتریان و روشهای حفظ، احیاء و جذب آنان | 4 | |||||||
|
| ویژگی های شخصیتی مدیران و رهبران فروش | 4 | |||||||
پیشرفته | مدیریت محصول | 4 | استراتژی های فروش | 4 | 56 | |||||
قیمت گذاری | 4 | مهندسی فروش | 4 | |||||||
مدیریت توزیع | 4 | فروش الکترونیکی | 4 | |||||||
روابط عمومی و تبلیغات | 4 | اصول نمایندگی ها | 4 | |||||||
مدیریت فروش | 8 | مدیریت تحول و نوآوری در فروش | 4 | |||||||
|
| عارضه یابی سازمانهای فروش | 4 | |||||||
|
| تامین مالی در فروش | 4 | |||||||
|
| طراحی و مدیریت پایگاه اطلاعات مشتریان (باشگاه) | 4 | |||||||
عالی | مباحث مدیریت فروش حرفه ای در رشته تخصصی: | 40 | ||||||||
· صنعتی · خدماتی · کشاورزی | · صنایع غذایی · صنایع بهداشتی · آرایشی | · شوینده ها · داروها · مواد بیولوژیک | · نانو · خودرو · نفت و گاز | · پتروشیمی · پوشاک · صنایع دستی | · لوازم خانگی · مبلمان · نشر | |||||
مباحث مدیریت فروش حرفه ای از بین دروس و سرفصلهای سطوح متوسط و پیشرفته انتخاب گردیده و در این سطح بصورت حرفه ای و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر رشته تخصصی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. پروژه های عملی در این سطح اجرا خواهد گردید. | ||||||||||
جمع کل (ساعت) | 174 | |||||||||
برنامه دوره ………..( 4 اردیبهشت الی 2مرداد ) | ||||
ردیف | نام دوره | استاد | تاریخ | روز |
1 | اصول بازاریابی |
| 4 / 2 | شنبه |
2 | اصول و فنون مذاکرات حرفه ای |
| 6/ 2 | دوشنبه |
3 | اصول خرده و عمده فروشی
| جناب آقای مهندس خویه | 8 / 2 | چهارشنبه |
4 | بازاریابی و فروش تلفنی
| جناب آقای مهندس خویه | 11 / 2 | شنبه |
5 | اصول گزارش نویسی و جمع آوری اطلاعات بازار
| جناب آقای مهندس خویه | 13 /2 | دوشنبه |
6 | مدیریت منطقه ویزیت
| جناب آقای مهندس خویه | 15 / 2 | چهارشنبه |
7 | اصول شناسایی و تحلیل رفتار مصرف کننده | جناب آقای مهندس خویه | 18 /2 | شنبه |
8 | پخش و لجستیک | جناب آقای مهندس خویه | 20 /2 | دوشنبه |
9 | بازاریابی و فروش بین المللی | جناب آقای مهندس خویه | 22 / 2 | چهارشنبه |
10 | روانشناسی ارتباط با مشتری |
| 25/ 2 | شنبه
|
11 | مدیریت زمان | جناب آقای مهندس خویه | 29 / 2 | چهارشنبه |
12 | روانشناسی تکنیک های تخفیف در فروش | جناب آقای مهندس خویه | 1 /3 | شنبه |
13 | روش های طبقه بندی مشتریان و روش های جذب مشتریان از دست رفته
|
| 3 /3 | دوشنبه |
14 | هدف گذاری فروش | جناب آقای مهندس خویه | 5 / 3 | چهار شنبه |
15 | مراحل فروش | جناب آقای مهندس خویه | 8 / 3 | شنبه
|
16 | اصول و مهارت های کار تیمی |
| 10/ 3 | دوشنبه |
17 | روش های خلاقیت و نوآوری در فروش
| جناب آقای مهندس خویه | 12 / 3 | چهار شنبه |
18 | تحلیل رفتار فروش رقبا | جناب آقای مهندس خویه | 17 / 3 | دوشنبه |
19 | مدیریت هوش هیجانی در کار |
| 19 / 3 | چهار شنبه 16:30-18:30 |
20 | ویزیت مویرگی | جناب آقای مهندس خویه | 22 / 3 | شنبه |
21 | تکنیک های بازارگرمی و فضاسازی فروش | جناب آقای مهندس خویه | 24 / 3 | دوشنبه |
22 | مهارت های دفاع کلامی در فروش و زبان بدن |
| 26 / 3 | چهار شنبه |
23 | راه کارهای ویزیت در شرایط سخت و کسادی بازار روش های مقابله با ترفند مغازه داران در فروش
| جناب آقای مهندس خویه | 29 / 3 | شنبه |
24 | اصول صندوق داری و نقدینگی
| جناب آقای مهندس خویه | 31 / 3 | دوشنبه |
25 | ترفیعات و مشوق های فروش | جناب آقای مهندس خویه | 2 / 4 | چهار شنبه |
26 | مشتری مداری و تکنیک های ارتباط با مشتری |
| 7 / 4 | دوشنبه
|
27 | ارتباط اثربخش
| جناب آقای مهندس خویه | 9 / 4 | چهارشنبه |
28 | سفارش گیری و مدیریت سفارش تکنیک های فاکتورنویسی | جناب آقای مهندس خویه | 12 / 4 | شنبه
|
29 | خدمات پس از فروش |
| 14 / 4 | دوشنبه |
30 | بودجه بندی فروش | جناب آقای مهندس خویه | 16 / 4 | چهارشنبه |
31 | فروش مشاوره ای –مسائل حقوقی در فروش |
| 21 /4 | دوشنبه
|
32 | برگشت از فروش |
| 23 /4 | چهارشنبه |
33 | چیدمان فروشگاه | جناب آقای مهندس خویه | 26 / 4 | شنبه |
34 | اصول انبارداری |
| 28 / 4 | دوشنبه |
35 | حسابداری فروش و کنترل موجودی |
| 30 /4 | چهارشنبه |
بسمه تعالی
سوالات آزمون فروشندگان شرکت
از فراگیران عزیز خواهشمندیم پرسشهای زیر را بدقت مطالعه نموده و پس از تامل آنها را به دقت پاسخ دهند تلاش شما در این دوره و در تمامی زمینه های قابل تقدیر می باشد.
1- دام هایی که بیشتر فروشندگان در آن گرفتار می شوند را نام ببرید؟
2- به نظر شخصی شما یک فروشنده حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
3- بهترین مهارتی که می تواند در شرایط بحران در فروش شما تاثیر گذار باشد چیست؟
4- دام وضعیت موجود و لنگرهای فکری را در فروش توضیح دهید؟
5- مهندسی فروش چیست یک مهندس فروش چه وظایفی دارد؟
نام و نام خانوادگی فراگیر:
سمت شغلی و منطقه فروش شما:
تعداد جمعیت منطقه شما:
تعداد مشتریان فعال منطقه شما:
میزان فروش ماه گذشته:
هدف فروش این ماه:
نمره شما در آزمون:
نظرنهایی مدرس:
با تشکر
مدرس دوره و واحد آموزش شرکت
لطفا چک لیست مهندسی فروش و تکالیف کارگاه مهندسی فروش به پیوست این فرم تحویل داده شود.